←  Supapa, lanţu' şi pistonu'

Sinapse

»

Masina Electrica

Nitro001us's Photo Nitro001us 27 Jul 2017

Petreuși. :D

Quote

bomicabomic's Photo bomicabomic 27 Jul 2017

Mil a zis nu io...
Dar da in mare parte oaminii plateste marketing si fița la electrice. Caci si subvemtiile de la stat tot pulimea le plateste...
Pentru orice alt constructor afara de Tesla preturile de catalog nu se justifica. Si sunt de acord cu Mil ca Tesla este umflata doar de interese bursiere...
Quote

mil's Photo mil 28 Jul 2017

am avut un coleg care a facut un studiu/prognoza si rezultatele net pozitive pe mediu erau neconcludente...pentru ca foarte mari incertitudini vizau sf. vietzii, recte cat si cum o sa putem recupera din masina electrica cand o aruncam...pentru ca la faza de constructie masina electrica e mai paguboasa ca cea clasica (inghite material mai scump si mai mult)...cat reusesti sa recuperezi e si mai important ca la clasica care de bine de rau are filierele de tratare rodate (si asa nu stim ce se intampla cu piese complexe, cu multe componente diferite, catalizatorul de pilda)...

 

Si uzul te scoate da, dar si aici, depinde unde e uzata, una e producerea uniui kWh in Fr si alta in Virginia si alta in dubai. Spre pilda o Tesla in Dubai e o catastrofa ecologica....ca acolo totul se obtzine din petrol, inclusiv apa folosita la sa faca aburi pentru turbina electrica e desalinizata tot pe arzand petrol...la fel gradinile din dubai...si in cam totul in dubai ...e un scuipat in capul generatziilor viitoare. E mult mia ecologic date dai cu un Ferrari de 1000 de cai (daca o exista) decat cu  o Tesla in Dubai. La  poate fi si in spania, care o tzara arida si cu nevoi imense de climatizare>adica consum maretz de electrictate vara, zi si noapte..sa itzi ei un tanc electric cu care sa te duci pana la servici sau in vacantza de vara si sa te mandresti ca esti ecologist => PROSTIE cu funda.

 

apoi mai sunt consecintzele asupra lantzului industrial, masina clasica e o veriga foarte mare in lantzul trofic....are formatzi furnizori si consumatori care traiesc bine numa in asociatzie cu ea...ci nu totzi sunt malefici....de ex, ce facem cu fierul si aluminiul aflat in circulatzie daca de maine motoarele vor fi la jumatate din greutatea celor termice, va mai fi eficiernt economic circuitul de reciclare? Am vorbit d ecomplexitate...e mai scump sa desamblezi un motor electric si ce extragi din el e mai usor> nerentabil

 

si nu prea avem incredere in otelul si aluminiul reciclat, nu te lasa sa il utilizezi la orice, dar sunt industrii consumatoare care depind de fierul si aluminiul recuperat din automobil si de pretzul lui scazut fatza de cel mint...

 

ce se intampla cu piatza acumulatoarelor cand va  aparea un imens consumator de baterii lithiu in industria automobila...avem suficient lithiu oe lume?

 

 e mare diferentza in ce ni se spune ca se face la produscerea si sf. veitzii unui produs...si ce se face in realitate in  productzie si pe lantzul de tratare a deseurilor...stiu asta nemijlocit.

 

 

electrictatea se obtzine cu greu si cu pierderi de randamente mari...e o forma de energie premium si nu trebuie cheltuita prosteste.

Quote

mil's Photo mil 28 Jul 2017

apropo de bursa si musk...sa nu va puna naiba sa investitzi in Hyeperloop...e o prostie, e hype and  loop de fapt...nu va functziona niciodata sau daca va functziona va fi cel mai nesigur mijloc de transport de la primele proptitupuri de avioane si parasute....insa fara sanse de ameliorare pentru ca e conceptual la scara aia...o himera...e incredibil cat de usor de prostit e lumea.

Quote

IRONICK's Photo IRONICK 31 Jul 2017

Pentru orice alt constructor afara de Tesla preturile de catalog nu se justifica.

Apropo de Leaf. A doua versiune este plina de reduceri. Cu maretul proiect de reduceri a lu' Gaozn, Leaf a ajuns sa aiba piese de Dacia.

Quote

bflorian's Photo bflorian 31 Jul 2017

 Leaf a ajuns sa aiba piese de Dacia.

Asta e neaparat rau ? :hmm:

Quote

Nitro001us's Photo Nitro001us 01 Aug 2017

Adică de Clio? 

Quote

vv's Photo vv 01 Aug 2017

Adica de Lutecia?

Quote

IRONICK's Photo IRONICK 01 Aug 2017

Asta e neaparat rau ? :hmm:

 

Planul de repere comune nu inseamna castig pentru client, doar marja mai mare pentru producator.

 

Adică de Clio? 

 

Sau Nissan Micra ...

Quote

IRONICK's Photo IRONICK 01 Aug 2017

Apropo. In trecut cei cu Renault Clio cautau piese de Solenza/Logan ca nu isi permiteau sa le intretina, iar restul cautau piese de Renault comune pentru calitate/fiabilitate mai buna.
Si acum in mai toate serviceurile, cei cu masini cat mai scumpe cauta cele mai ieftine piese, produse de tot felul de firme dubioase. inclusiv piese din dezmembrari.
Quote

Darwish's Photo Darwish 06 Aug 2017

Nu  ma deranjeaza, avand in vedere ca o conduc destul de putin, sunt super multumit de ea, vorbim peste 3 ani, cand vedem cum va mai fi. :D

Quote