←  Supapa, lanţu' şi pistonu'

Sinapse

»

Bicle Cu Asist Electric

mil's Photo mil 18 Dec 2017

a aparut trotineta cu tractuziune integrala FLJ S5, 2x250W...pentru cei de peste 100 de kile si dealuri >15%...o gasitzi pe iutub.

 

daca e cineva in belgia, e un tip de langa brux care le importa cu garantzei si servis.

Quote

Liviu M's Photo Liviu M 18 Dec 2017

Adso, uite ce apropouri finute iti bate mil. :pe jos:

 

daca e cineva in belgia, e un tip de langa brux care le importa cu garantzei si servis.

Quote

mil's Photo mil 18 Dec 2017

scuze, niciun apropo, am scris pentru o citi din Belgica, tipul care e pe iutub e de langa Brux dar vorbeste fara accent si e greu sa te prinzi daca nu i-ai vazut toate videourile...poate negociaza mai ieftin pentru cine e prin imprejurimi (povesteste ca un prieten a luat direct)

 

Eu n-am nevoie, cand vreau ma duc si ma intorc in juma de zi de la brux. nici deb ani nu e problema.. problema e ca nu stiu cum sa fac cu legalizarea lui S5, chiar in Belgia, unde legislatzia e mai laxa...tot ii trebuie asiguraresi inmatriculare, ca nu e asistentza....in fr esti la bunul plac al militzienilor si in germania am vazut la teve ca s-au urcat pe ei cu amenzile

Quote

mil's Photo mil 23 Jan 2018

doua chestii misto de care am aflat recent:

- tricicletele culcate (recumbent  trike)

- velomobilele

 

prima categorie, sunt de fapt niste carturi pe trei rotzi combinate cu designul bicicletelor cu antrenare orizontala, stai alungit in scaun, la 15 cm de pamant, mai comod decat in fotoliu si ai pedalele la 1m in fatza, in loc de dedesubt. sunt doua variante,

- cea cu doua rotzi in fatza, si roata drive in spate (de regula mai mare ca cele din fatza), antrenarea se face printr-un lantz mai lung decat la bicla clasica, care trece pe sub scaun

- cea cu doua rotzi in spate si antrenarea in fatza, (delta), care sunt mai rare.

 

partea nasoala:

- sunt mai grele ca biclele verticale, la materiale similare

- sunt mai lungi (1,8 m) si mai late (0,7 m), transport dificil pe alte mijloace d etransport

- cand sunt pliabile, nu se pliaza prea mult, cu chin o pui la tren

- sunt scumpe, cel mai ieftin model pentru adultzi, nou... e macar 950 de lire sterline

- sunt mai greu de miscat la deal decat biclel verticale (si din pricina greutattzii), e drept ca sunt mai sprintenele pe plat sau pe vale decat verticalele (rezistentza redusa la iniantare gratzie pozitziei joase)

 

pot fi motorizate legal, dar din pacate  conceptzia cu doua rotzi ne-motoare limiteaza alternativele numai pe roata motoare sau pe axul pedalei (nu potzi sa il pui, simplu pe fatza, si sa lasi restul neatins). ceea ce cam exlude bricolajul facil, cu kituri, ori le cumperi facute, ori te chinui mai mult si pierzi garantzia pe o bicla de mii de euri.

 

am gasit niste chinezi care le motorizeaza standard. pana in 1500 de euri, dar cum n-au reprezentantza in ue...dar dpa achizitzie esti pe barba ta, nu cred ca risti sa trimitzi 25 de kile de marfa, retur in China pentru rambursare sau garantzie

 

in europa, kmx sunt lideri calitate/cost...dar nu motorizeaza standard, si concurentzii lor, de 2x scumpi, europenii (olandezi si germani) se baga la niste scoruri de ametzesti...mai repede iti iei o masina SH.

 

velomobilele, sunt kart-ciclete de mai sus cu carcasa completa, testate erodinamic,, cu parbrize... minim 4 000 de euri, fara motor...pentru bogatani.

 

 

pentru un calator (burlac) asta ar trebui sa fie mijlocul de transport domiciliu-munca pe distantze < 15 km, cu niste kg de cadru ai evita si ploaia si ai aface si un pic de miscare pe drum...plus ca evitzi blocajele ca o potzi lua pe pe pistelel ciclabile

 

din pacate, volumul mic de desfacere duce la adaosuri mari si la pretzuri de vanzare, mari...desi in principiu sunt la fel de complexe ca biclele normale (cu eceptzioa cadrului si a lantzului, restul e relativ compatibil), si la piese bune pretzurile ar trebui sa se apropie... la pretzuri mari se adauga ca obstacol legislatzia europeana inepta care limiteaza motorul unei bicle asitate electric la 250W, le pune capac, dcaa treci la de 250W estio considerat ciclomotor si trebuie sa mergi pe drumuri normale, nu potzi utiliza pistele cilcabile...la un calator +100kg plus niste mici bagaje, 250W sunt putzini...chit ca esti limitat la 25 kmph...

 

in SUA (tre sa recuunosc muricii acest avantaj) limitele pe motorizare sunt de 3  mai laxe si viteza admisa e mai ridicata, potzi s aitzi faci un scooter 45 kmph artizanal dintr-o bicla, sau un cart electric dintr-un recumbent trike, comlet legal

Quote

TataBobu's Photo TataBobu 02 Nov 2018

Ceva experiente personale cu de-astea? Ma bate gandul sa-mi iau una. Vad ca ce as vrea eu cam incep pe la 5000 de lei, si la 9000 inca-s entry-level.

Asa ceva? Sau sa-mi bag mintile-n cap si sa caut una mai cinstita cu motor Bosch si "rezervor" de 400 wh? Sau cu motor Bafang in roata spate, care-i mai dezechilibrata dar mai ieftina, si foloseste un angrenaj normal? Am multe de citit despre ele, da' tot imi iau una.

Quote

Marius's Photo Marius 02 Nov 2018

m-am dat foarte putin cu una d-asta: https://bicicletapeg...e-bike-rosu-mat  ..evident ca ma rodea curiozitatea..

 

pentru mine reprezinta un amalgam de chestii ce nu se pupa.. 28 kile!!!!  :egal:..fara sa mai pui o cheie, o camera de rezerva, un far, ceva...  ..dar e distractiva..

 

se zice ca o bicicleta cand ti-o iei tre sa fii mega realist si sa iei in calcul unde o vei folosi in majoritatea cazurilor. adica un mtb il iei pentru offroad, un city daca bagi preponderent drum acasa-job, si alte d-astea... adica nu-ti iei mtb candi tu nu iesi de pe asfalt niciodata, doar ca poate cand vei vrea sa mergi pe un drum de tara sa ai cu ce..

acuma, de cand cu astea electrice, parca nimic nu se mai potriveste cu clasicele recomandari. sou..

 

cum zisei, m-am dat un pic cu aia fat bike.. astea in principiu au fost gandite pentru cu totul alt peisaj, cand le vad prin parcuri mi se pare de fiecare data un nonsens. sa cari atata cauciuc dupa tine cand nici macar confort nu ai... :egal: in fine..lumea le cumpara.. fiind prima electrica pe care am pus picioarele chiar mi-a placut senzatia, sa dai la pedale la misto asa si viteza sa fie ca si cum transpiri in draci. dar gandul ca trebuie sa car acele zeci de kilograme.... deci probabil e misto sa fie electrica dar si mai adecvata folosintelor fiecaruia.

 

revenind la ce vrei tu, mai multa informatie nu am, sorry ..dar urca-te pe ele, pe cat mai multe genuri, vezi care-ti convine mai tare ca si forma, ca model..

Quote

TataBobu's Photo TataBobu 02 Nov 2018

Danke schon! De geometrie stiu de la celelalte ca cel mai mult ma coafeaza city/ trek, la metebeu am impresia ca stau prea aplecat iar pentru "de sosea" am burta prea mare, si nu mi-a placut niciodata pozitia. Deci o sa caut sa vad cine vinde de-astea in Bucuresti, imi iau o zi de concediu mai incolo si ma duc sa le incalec. Parca vad ca-mi iau din Decathlon :d:

Singura chestie care ma face sa nu iau direct un city e ca daca o sa vad  ca e mult mai usor de pedaslat, cum am eu impresia, o sa ma apuce doru'de mers mai mult. Si atunci o sa vreau ceva mai potrivita si cu potecile, dar sigur nu metebeu ca io la deal nu.

Quote

Marius's Photo Marius 02 Nov 2018

pai in principiu iti iei mtb daca iti place la vale  :lol: ..dar adevarat este ca inainte de a te da la vale cam tre sa urci dealu (sau dupa, tot un drac e) :d: ..si mai e varianta cand urci cu telecabina si te dai numai la vale.. deci orice e posibil..

 

e bine ca macar stii ce nu vrei, e un inceput bun. fara caterinca aici..

poate un trekking/touring cu suspensie pe fata sa fie la prima vedere alegerea cea mai potrivita; dar astea eu le vad mai apropiate ca geometrie de mtb-uri fata de city-uri.

daca ceva te retine in a fi convins sa iei un city, analizeaza zdravan daca merita sa iei altceva doar pentru ca poate la un moment dat ai chef de un drum forestier.. iar in rest sa stai mai cocosat in trafic.. 

Quote

TataBobu's Photo TataBobu 02 Nov 2018

La vale m-am dat si cu un Pegas Practic, asa ca nu-mi fac probleme din punctul asta de vedere. Daca gasesc un trek suficient de mare incat sa am pe el pozitia de tataie pe Tohani, aia e. Altfel city.

Dar orice ar fi, tre'sa aiba pipa fixa ca altfel e no deal. O sa caut mai activ dupa ce duc rabla sa iau voucerele de la Firea.

Quote

bomicabomic's Photo bomicabomic 02 Nov 2018

Off-topic. Bai nene incep sa ma dispere astia cu trotinetele electrice. Deja erau 2 sa se urce pe mine. Merg pe banda 3...pa bulivard. Nu se uită nicaieri ci numai in față. Si zbang diagonala ca sa ajunga pe 1...sau slalom.
Quote