←  Supapa, lanţu' şi pistonu'

Sinapse

»

Primul Meu Dizal

adso's Photo adso 03 May 2016

la scodarloi e 9 ani sau 120K, ce vine primu'. corea.

Quote

miki's Photo miki 03 May 2016

eh... lucru nemtesc e lucru nemtesc domnule....

Quote

adso's Photo adso 03 May 2016

lucru nemtesc de mlada boleslava :d:

 

da' are multe piese nemtesti. cica softu' de ciordeala e luat direct de pe audi :P

Quote

bflorian's Photo bflorian 03 May 2016

Da' daca nu le schimb ce se intimpla? Crapa deodata sau miauna inainte?

Quote

IRONICK's Photo IRONICK 03 May 2016

pai nah.... io stiu ca-s la pachet - chiar daac nu-i tocmai corect :P

doar nu schimb numa cureaua si las rolele acolo  ?!?!?!

deci revin : curea la 7 ani e ok?

7ani si max 20k ( ba chiar mai spre 15 asa... :P)

ieste ok.

 

da depinde cum a stat masina (soare/garaj) si s-a uscat vaselina in rulmentii din role

din cauza asta am si intrebat, daca nu-i joc in ele si nu fluiera/miauna la rece, sunt ok rulmentii si doar curelele

Quote

bflorian's Photo bflorian 03 May 2016

Nu fluiera nimeni. Mie imi pare ca merge bine. De bagat mana la ele nu ma pricep...

Quote

adso's Photo adso 03 May 2016

poa' sa nu miaune.

 

habar nu am, da' banui ca motoru' e cu 'interferenta', adeca_corpul de translatie descris de miscarea pistonului interfereaza cu corpul de translatie descris de miscarea valvelor.

 

daca se rupe cureaua de distributie, valvele raman pe loc, in timp ce pistoanele continua sa se miste angrenate de arborele cotit. daca interfereaza, pistoanele lovesc valvele care au ramas deschise, moment in care fie se indoaie valvele, fie se gauresc pistoanele, fie o combinatie intre chestiile astea. daca ai 'bafta', rupi si axa cu came.

 

oricum ar fi, costa ceva sa rezolvi problema, semnificativ mai mult decat schimbul de curea.

 

daca nu e cu interferenta, ramai cu masina in drum si tre' sa schimbi cureaua si sa 'aduci la punct' distributia.

 

da' m-ar mira sa fie fara interferenta, asta era valabil la motoarele vechi de tot.

Quote

bflorian's Photo bflorian 03 May 2016

OK. Asta inseamna ca daca schimb numai curele fara rulment / rulmenti (habar nu am de motoare) e absolut in regula? Aka nu am sanse sa mi se intimple scenariul apocaliptic descris de Adso?

Quote

adso's Photo adso 03 May 2016

daca se phut rulmentii, rezultatul e cam acelasi.

 

da' aia se phut mai greu doar stand, pe cand cauciucul imbatraneste.

Quote

Liviu M's Photo Liviu M 03 May 2016

good point. la Liviu probabil e distributie pe lant.

Curea.

Quote

adso's Photo adso 03 May 2016

curea de zale? :ph34r:

 

:P

Quote

Liviu M's Photo Liviu M 03 May 2016

Nu, de piele...
Quote

Iulian's Photo Iulian 03 May 2016

Curea.

 

10 ani si 240k... aia da curea.

Quote

bomicabomic's Photo bomicabomic 03 May 2016

Schimba-i bre doar curelele...ca sa nu se rupa din cauza de stat si imbatranit cauciuc...

Quote