←  Sinapticii de mâine

Sinapse

»

Optionale

bomicabomic's Photo bomicabomic 22 Sep 2011

Daca profa are 25 de ani, cred ca totusi il invata ea pe tata.

Da' ce ma, ''tata'', are 12 ani? :hmm:
Faceti ce faceti si-o dati in secs.
Quote

Luka's Photo Luka 22 Sep 2011

Pai nu asta-i rolul unei profesoare? Adica sa ii invete pe elevi?
Gata cu secsul.
Quote

john_b's Photo john_b 22 Sep 2011

Profa e importanta. Al meu la gradinita iubea "pianul", cand a venit alta profa - ciuciu. Cumpara cineva o orga?
Quote

mebe's Photo mebe 26 Sep 2011

Daca nu este expirata discutia.

Pe al mare cum zise Ake. Dat la toate. Chipurile pasionat inglesa. De fapt facea gasca cu alti handralai de 4-5 ani si o tineau 2 ore in caterinca proprie varstei in loc sa stea cu educatoarea care-i tinea sub papuc. Eu idiot, iau o tanti sa-l cultive si acasa. Rezultat dupa 2 ani? Nu are nici o tangenta cu subiectul. Acum face si la scoala in clasa I.(ceva clasa pilot) O sa fie vai si amar ca primesc note...
Sunt nedumerit de ce zice bflorian sa fie incurajata creativitatea in detrimentul memoriei. Pai creativitatea trebuie sa stea pe o acumulare nu vine din genune. Papliciu, daca mai tineti minte personajul. A fost la teatru. Si ca participant la cursul optional si ca spectator. Fie la sala de spectacol, fie la gradi unde veneau trupe de teatru sau papusi pentru copii sa se maimutareasca contra cost.
Rezultatul. A inceput sa invete libretul auditiv. De la o piesa la alta venea cu mai multe replici pana a ajuns in pregatitoare sa retina la o vizionare toate replicile din piesa, sau la un film de animatie toate dialogurile, interjectii, onomatopee, pana si finalul cu " a fost tradus in chisda masii studiourile din oradea" de era sa cad de pe scaun :shocked3:
Replicile in teatru le spunea bine, intonat. Dictie foarte buna, intonatie, aplomb, si miscare scenica de cuier pom.
Poezia daca n-aveam timp sau uitam seara o invata mergand de la usa pana la gradinita (5 minute).
Acum la scoala se misca bine, avand si o invatatoare foarte priceputa, si memoria cultivata il ajuta mult. Chiar a inceput sa fie creativ pe bune. Limbajul cu usurinta pt spune ca-l are la nivel de clasa IV-V-a.
Scristul. A fost jale. Era pictor pe vremea cuneiformelor si hieroglifelor dar in actualitate e doar un pic pestescrijelit. Invatatoarea e optimista. Va scrie inteligibil nu caligrafic. :)

Al mic, grupa mica. Nu l-am dat la nimic optional. Oricum nu au decat dansuri si inca o aiureala. Dar las sa ceara el, pentru ca vede cand ailalti ies la sala de cursuri sa faca nuj ce si o sa vrea si el. Ce-i va place il incurajez sa faca. Ce nu, nu. Oricum e de mare ajutor mutantul de frate-su ca deja ciupeste si el la citit si cifrele le stie pana la 100 la trei ani jumate. Mai nimereste si ora la ceas.
Adevarul este ca, asa cum zise careva mai sus, cine conteaza nu ce. daca e dulgher si face un mestesug nu. Daca e lutier, face de placere si vrea sa scoata macar o vioara doua cgiar si din lemn cainesc, da. In rest multe optionale facute acasa, in fel si chip asociate cu miscare.
Nu cu masina! cu bici.
Nu cu bici! pe jos.
Nu cu bici! cu trotineta.
Multa miscare, desi te ruupe ca adullt cu slujba sau ocupatie. Iti face si tie bine la somn.
Oricum si ei sunt lepre de mici si le si plac masinile. Am stat sa ascultam povesti din USB in masina ca in casa nu avea chef. Vis, ca si cosmarul tot vis e. Evident ca eu am adormit si ei au ascultat povesti din 1001 nopti.
Jocuri PC amandoi. Interactive. Acum e in mare voga la noi "Safari". Un baietel face, drege, cu animalele in Africa, se intrajutora unii pe altii sa rezolve probleme de mediu, alimentare si poluare. Te ia capu.

Lectii, ca-i cu al mare, ca-i cu al mic, ei spun ca vor cu tati ca le este mai usor. Nu pot spune ca am mai multa rabdare ca muma-sa ori ca sunt mai putin sever. Probabil ca acolo unde ei nu pricep suficient detaliile problemei sau spetei descompun mai bine cazul in componente mai usor de digerat. La % spre exemplu se scrie piciorus oblic, burta si talpita. La mama-sa linie, semicerc linie :D
Rabdare si tutun ca mai avem multa scoala.
Quote

Tetea d'Omida's Photo Tetea d'Omida 26 Sep 2011

ma...din pacate vaz ca se lamureste de la sine: inotul ramane, limba germana pica pen'ca nu sunt 5 in grupa, drept pt care, ca sa nu stea deoparte, o sa o bagam la aia cu teatru...
Quote

bflorian's Photo bflorian 26 Sep 2011

Eu sunt pentru stimularea creativitatii in detrimentul stimularii artei de a memora.

Diferenta: avem trei sirme diferit colorate
Memorarea: hai sa invatam cum sa impletim un breloc din ele. Eu va arat si voi faceti la fel.
Creativitatea: faceti din ele ceva util pentru tata.

Sau cam asa ceva.
Quote

Luka's Photo Luka 26 Sep 2011

Ma scuzati, dar n-ar fi mai dragut asa: iete 3 sarme colorate, hai sa-ti arat cum se face un breloc (ca p-asta stiu eu sa-l fac din sarme), ia incearca sa-l faci si tu, ia vezi daca poti sa faci si altceva, orice vrei tu.
Quote

bflorian's Photo bflorian 26 Sep 2011

Ma scuzati, dar n-ar fi mai dragut asa: iete 3 sarme colorate, hai sa-ti arat cum se face un breloc (ca p-asta stiu eu sa-l fac din sarme), ia incearca sa-l faci si tu, ia vezi daca poti sa faci si altceva, orice vrei tu.


Ideea este cam tot aia dar e diferita de: cum se spune la mar? cum se spune la para? cum se spune la carafa? cum se spune la pupa? cum se spune la prora? cuum se spune la hermeneutica? - asta e memorare
Quote

mebe's Photo mebe 27 Sep 2011

Eu sunt pentru stimularea creativitatii in detrimentul stimularii artei de a memora.

Diferenta: avem trei sirme diferit colorate
Memorarea: hai sa invatam cum sa impletim un breloc din ele. Eu va arat si voi faceti la fel.
Creativitatea: faceti din ele ceva util pentru tata.

Sau cam asa ceva.


Pana la un punct as tinde sa fiu deacord. Numai ca sa fi creativ nu inseamna sa reinventezi sapa. Sau ca din alea 3 sarme sa iti faca un X5, sa-i ramana si peise de un Rolex.
Insa ma gandesc ca manifestarea creativitatii este o urmare a unei constatari si observarii a limitelor universului apropiat si cunoscut. Ori acel univers vine din cunoasterea sa, iar acel centru nervos responsabil cu formarea si expresia creativitatii presupune o activitate neuronala sustinuta si intensa care vine doar si numai prin acumularea de cunostinte prin memorie(vizuala, auditiva, de perceptie, senzoriala, etc). Este adevarat ca memorarea cu sacul poate sa-i faca scafarlia rotunda si grosiera ca la hidrocelafi sau down si sa rezulte o creativitate de genul ii dai un bat, si el creaza big bangul. Te uiti interzis si-i zici puradelului, "cum ma big bang, ca doar rupsesi batul in doua; ei si? ai creat doua bete? asta e creatie? " si el iti raspunde" ba tata ori esti prost ori esti inapoiat! ai vazut cu ce viteza de expansiune am rupt betele? :shocked3:
Ideea este ca noi suntem cumva prizonierii unor formate, unor dogme si unu mic nu. Iti poate da peste cap filozofia cu niste rapsunsuri pe care nu le prevezi. El intelege altceva decat un adult.
Noi am fost cu papliciu la pisicolog. Eram cacati pe noi pana la caramb ca ar fi autist. Am nimerit o tante pisicoloaga care l-a luat la purecat si una dintre chestii era ce diferenta este intre un baietel si o fetita, la nivel de recunoastere. Stia sa spuna, sa identifice corect 100% care e care dar nu si sa explice de ce si nici criteriile de departajare. In schimb a explicat cu lux de amanunte cum distingi un robot de orice alt obiect, functional si estetic precum si functionalitatea, definitia si diferentele dintre trotuar si carosabil. iar :shocked3:
Duduia ne-a zis ca poate deveni un copil normal sau unul genial. Depinde de mediu si de alternanta informatiei pe care o primeste.
Legat de faptul ca este inetr la unii stimuli interogativi si foarte excitat la altii, adica raspundea aiuristic la intrebari simple de cate degete are sau cate anotimpuri sunt in anul cu o primavara, o vara, o toamna si o iarna. Tanti zicea ca pentru el e grav ca noi il intrebam aiurea, altfel decat disemineaza el informatia din intrebare, si pentru noi e grav ca nu raspunde la intrebari formale in mod formal.
Grav si trist este ca noi ca adulti incercam sa-l aplatizam, sa-l formalizam si uniformizam cu media copiilor normali si nu avem locuri adecvate unde sa-i ducem pe astia mici care gandesc straniu pentru noi dar foarte normal pentru alta gama de perceptii si executie de proces mental. Nu sunt gresiti doar deosebiti. Am luat hotararrea sa-l lasam in banii lui si daca o fi apropiere de "normalitatea" noastra si o autouniformizare, sa vina de la sine. Daca-i dai 5 tuburi de plastelina face o atrocitate in procesul de creatie. La fel ca desen sau aplicatii cu sarme. Insa daca asculta trei povesti, un cantec si vede un film. Reatia este ca sa iti spuna o poveste. Si incepe sa fabuleze o poveste, in care recunosti unele personaje din ce a ascultat, copiate sau modificate, alt scenariu, alt deznodamant, alta actiune. Are alt fel de a creea. Imaginatia si memoria. Poate nu va vine sa credeti, dar de cand vorbeste, acasa sau la bunici, la culcare nu cei mari spun povestea de culcare ci el. Uneori este rodul intamplarilor din ziua respectiva, pusa in opera de personaje cunoscute (ben ten, dracu, obelix, mai stiu eu cine) alte ori personaje sau intamplari care nu le-a trait sau auzit(de tip literatura fantastica), chestii cu pirati, Barba(neagra, roz, rosie), sau pesonaje istorice (Stefan, Vlad Tepes, Mihai Viteazul, turci<ineiceri, spahii>). Povestile au inceput, cuprins, final, cursivitate si uneori si conflict(situatie, idei, personaje).
Mna, e de preferat sa ai un copil normal care sa zica 5 si 20 cand il intrebi de dejte, si sa n-o dea in ale lui, si tu sa-ti rupi capul incercand sa formulezi intrebarea corecta pentru el ca sa rapunda instant si binevoitor pai 5 si in totatl 20. Sau poate preferi sa ii spui la culcare azi iti citesc povestea lui Haroun al Rashid si cersetorului, nu sa zica el " Sa iti spun o poveste "
Viata bate filmu' uneori :)
Quote

vv's Photo vv 27 Sep 2011

For the record, io unu' as fi multumit daca face doar piesele de Rolex din alea 3 sarme (nu neaparat si X5-ul). Da' orice as face, tot rochii de papusa le iese :P
Quote