←  Cu Doru prin locuri exotice

Sinapse

»

Subcontinentul Indian

Darwish's Photo Darwish 27 Jun 2008

Ca sa nu mai fac mai multe topicuri despre aceasta zona foarte similara, le-am bagat aici la gramada...

Deci incepem in ordine cronologica: Bangladesh...

Tara cea mai tanara din SAAR (South Asian Association for Regional Cooperation care include toate tarile din subcotinentul indian), castigand independenta fata de Pakistan in 1971... Bangladesh are undeva in jur de 150 de milioane de locuritori si o suprafata de aproximativ 150 de mii de km patrati, avand una dintre cele mai mari densitati de populatie din lume...

BD (prescurtarea de la Bangaldesh ca ma doare mana cat scriu aici) are granita doar cu 2 tari: Myanmar (Burma) si India... Cele mai mari orase sunt Dhaka (7 milioane de locuritori/12 milioane zona metro.) si Chittagong (4 milioane de locuritori) fiind si cel mai important port...

Demografic vorbind, majoritatea populatiei este de orginine Bangla (cu ramificatii in india de vest in provincia West Bengal)... 90% musulmani, 8% hindusi si 2% crestini...

In 1970, dupa un ciclon/furtuna care a devastat Pakistanul de est (asa cum era cunoscuta BD atunci) si in urma reactiei intarziate a guvernului lui Yahya Khan, Awami League (sau AL, partidul reprezentand populatia bengali) a castigat alegerile la scor... atunci cand Yahya Khan (presedintele Pakistanului) a refuzat sa recunoasca rezultatul alegerilor si l-a arestat pe Mujibul-Rahman, presedintele AL... Asta a dus la o criza politica profunda si la un razboi intre india si pakistan (al doilea razboi)... In fine, BD isi castiga independenta datorita castigarii razboiului de catre India iar Mujibul-Rahman devine primul presedinte al BD ...

Au urmat ani foarte grei, cu educatia la pamant si cu o infrastructura inexistenta, BD a cunoscut foarte multe asasinate, lovituri de stat si probleme interne ultima fiind chiar acum un an in 2007 cand a fost instaurat un regim militar nou...

Ajunsi acolo, prin airportul Zia international dupa ce din greseala am ajuns in Singapore, si cu nervii la pamant, trezesc ofiterul de securitate si ii dau actele, se dezmeticeste rapid si platesc 50$ si gata, i am in!

P1040098.JPG

Prima impresie e socanta: MAMA CAT DE PROST POT SA CONDUCA ASTIA!!!

IMG_1143.JPG

Efectiv ma frec la ochi si incerc un alt autobuz... same result!

IMG_1150.JPG

Imi fac curaj si intreb: ati fost in razboi recent? raspunsul: nu, dar asa e in trafic la noi (lucru probat pe viu cand masina noastra a fost lovita de o alta masina si dupa 30 de secunde de verificat pagubele, fiecare a demarat in drumul sau)... Traficul este infernal, foarte ingreunat de miile de Riksha/tuktuk pe strazi...

IMG_1168.JPG
P1040010.JPG
P1040013.JPG

Vremea este incredibil de inchisa... umiditate foarte mare si aproabe nu poti respira... ca sa nu mai zic de caldura: aprox 40 de grade in aprilie... Dhaka e un exemplu clar de oras dezorganizat... lucrurile au fost lasate sa se dezvolte de la sine... Cladiri moderne mai putine (existand cateva in jurul cartierelor dedicate membrilor fortelor militare, cartiere considerate safe)... Prezenta aramtei/politiei este peste tot si nu se sfiesc sa foloseasca forta din plin pentru orice abatere (am vazut cum au lovit un tip pentru ca a incurcat traficul pana ce i-a dat sangele)...

IMG_1172.JPG

Cea mai impunatoare cladire este cea a parlamentului in partea de vest a orasului... Zona e superba, incluzand un parc si un lac...

P1040085.JPG

Alte zone faimoase sunt castelul Lal-bagh (construit de imparatii mughal ai indiei) in sec 16-17 si necompletat...

Lalbagh.jpg

Si palatul Ahsan-Manzel (cea mai frumoasa casa in traducere din Bengali/araba), cladire consturita in sec. 19 si apartinand una dintre cele mai nobile familii din BD...

Ahsan_Manzil.jpg

Norocul nostru a fost ca am nimerit in BD fix de anul nou bengalez cunoscut sub numele de Pohela Boishakh (pe 14 aprilie in BD si 15 aprilie in India-West Bengal)... Insa va povestesc de asta data viitoare...
Quote

Dacicuss's Photo Dacicuss 27 Jun 2008

te urasc sincer si dezinteresat! Esti idolul meu in ale calatoriilor...inca in viatza! :cooldevil:
Quote

Darwish's Photo Darwish 19 Dec 2008

Sarabatoriile au si ele avantajul indiscutabil de a oferi mai mult timp de "activitati didactice" cum ar fi sa completezi pe forum ceva impresii despre o tara draga cum e India...

Primul stop e la Kolkata (sau Calcutta pentru nostalgici), capitala provinciei West Bengal, care la randul ei formeaza cu Bangladesh zona Bengal (zona aproximativ uniforma din punct de vedere etnic insa separata religios, in india ramanand hindusii si in Bangladesh, musulmanii... bineinteles cu mici minoritati pe ambele parti)... tocmai din cauza acestei rudenie sa zicem, foarte multi oameni au rude in cealalta tabara si de aici si existenta unui efective air bridge intre Dhaka si Kolkata (am numarat 10-12 curse in directia asta numai in ziua in care am plecat) si biletul este extrem de ieftin pentru straini: undeva in jur de 80$...

Ca o ciudatenie, exista o diferenta de 30 de minute intre cele 2 regiuni asa ca zborul efectiv de 45 de minute a durat cam 15 minute... :D

Aeroportul e micut, cred ca e ceva mai mic decat otopeniul, insa foarte curat si eficient... stat la coada cam 15 minute care putea fi mai scurta daca marketing assistant era mai atenta la ce o intrebau indienii... :D

P1040109.JPG

Imediat cum iesim suntem asaltati de soferi, noroc de partener care ne-a scos cu greu din acea aglomeratie de taximetristi cu masini de epoca!

P1040111.JPG

Ca o explicatie, aceste masini chiar asa ies din fabrica si in zilele noastra pastrand acelasi model de aproximativ 30 de ani... Masina se numeste Ambassador si sunt facute de Hindustan Auto...

P1040127.JPG

Orasul are cu ce sa se mandreasca, a fost capitala imperiului britanic pana-n 1911 cand aceasta s-a mutat la New Delhi... Orasul are cam 8 milioane de locuitori reprezintand cam 10% din populatia provinciei... a fost mult timp inima miscarii culturale in india care s-a concretizat in miscarea pentru independenta (bazandu-se pe o puternica miscare sindicala)...

P1040105.JPG

Raul care se vede in imagine se numeste Hooghly si cam atat stiu de el, daca vreti mai multe informatii, recomand wikipedia...

P1040144.JPG

Contrast cum este si des intalnit in lumea a treia intre the haves and the have-nots... Exista undeva in jur de 20 de "cartiere nerecunoscute" de catre guvernul local... termen folosit pentru a desemna acele cartiere create ad-hoc si din care lipseste curentul electric, canalizarea, apa potabila, etc...

P1040138.JPG
P1040139.JPG

Se vede clar o urma a unui trecut glorios si cladiri in stil victorian cum ar fi libraria nationala (scuze pentru calitatea pozei, insa n-am incotro, puteti vedea unele poze mai faine in wikipedia la descrierea orasului)...

P1040156.JPG

Orasul are multe zone cu office buildinguri insa in mare parte pentru firmele indiene, caci firmele multinationale prefera Bangalore, Mumbai sau New Delhi... Spatiile sunt foarte mici, insa este extraordinar cum 4 indieni sunt pusi intro camera de 6 m2 si toti vorbesc la telefon si tipa acolo si la sf. sa incheie chiar dealul...

Ca fapt divers si ca dedicatie pentru Ashul, mergand cu masina, am dat peste un meeting a partidului comunist indian (care e la putere in Kolkata de ceva timp) si mai mai saream si eu sa-mi imbratisez camarazii si sa strigam lozinci anti-imperialiste insa eram intrun ambassador si am spus pass!!!!
Quote

florin_el's Photo florin_el 07 Sep 2011

Sosirea in New Delhi. Aeroportul e superb. Imens, eficient. In 16 minute de la iesit din avion, eram in taxi.
Posted Image

Zona cu pentru recuperare bagaje.
Posted Image

Zona comerciala
Posted Image
Nu e chiar asa. Hotelul unde stau este direct conectat cu un mall care arata ca cele de pe la noi: shopuri, Hard Rock Cafe, toate fast-foodurile, cinema etc.

Posted Image

Nici sa nu indrazniti sa intrati pe autostrada cu caruta. Makes sense nu?
Posted Image

Daca ai camionul tau, cu permis pentru toata India, este ca nu-ti mai trebuie nimic altceva de la viata?!?
Posted Image

... sau daca ai un scooter nou, rosu, nu esti ce-a mai cool?
Posted Image

Motoretele taxi cu 3 roti se cheama tuk-tuk. Asta cred ca era un fel de sef al tuturor tuk-tucilor
Posted Image
Quote

florin_el's Photo florin_el 04 Mar 2012

Tocmai am descoperit inca o meserie in Delhi.
In Connaught Place, centrul orasului si zona comerciala cea mai animata din oras, linga (mai bine spus deasupra) Palika market este un parc.
Ieri era foarte placut si relaxant pe-acolo, oameni stind pe iarba, intr-o scurta pauza de la vacarmul din jur.
Cum am intrat pe-acolo, s-a apropiat de mine un omulet cu o oferta de afaceri. Cum nu prea eram interesat de nici o afacere, i-am zimbit cam "Valea mah!" si mi-am vazut de drum. Vaz ca omul insista si-mi baga sub nas un carnetel ponosit cu fiecare pagina scrisa.
"What's that? What do you do?"
I clean ears, Sir!
Jeeesus, adica? Cum faci?
Posted Image
Am citit citeva "review-uri", din ce in ce mai amuzat. Surprinzatoare meserie dar, de altfel, foarte bine pregatita si documentata. Citi, in 2001, realizau importanta review-urilor.

A trebuit sa-l refuz, rizind, abia dupa aia, uitindu-ma in jur am vazut ca mai multi oameni, prin jur, beneficiau de serviciile profesionistilor in urechi.
Posted Image

Dupa dentistii din Jemaa el Fnaa, Marakesh, asta ar fi al 2-lea job pe care a trebuit sa-l vad ca sa cred ca exista.
Quote

Tetea d'Omida's Photo Tetea d'Omida 04 Mar 2012

Cam in toata Asia de SE triciclurile cu motor se numesc "tuk-tuk"
Si explicatia e haioasa.."soferi" isi atrageau atunci si isi atrag si acum "clientii" spunand "tuctuc" care vine de la "took- took" care vine de la "I took" adicatalea "te duc eu".
Quote

laur's Photo laur 05 Mar 2012

Florineeeeeeeeeee, acuma esti in India?
Quote

Tetea d'Omida's Photo Tetea d'Omida 05 Mar 2012

Striga ma mai tare ca nu te aude..
Quote

Liviu M's Photo Liviu M 05 Mar 2012

Pai cum sa mai auda cu nenea la prin urechi? :D
Quote

florin_el's Photo florin_el 07 Mar 2012

N-am indraznit sa-l las pe ala sa-si faca magicul prin urechi la mine. :)
AMR inca 2 zile de India, abia astept imbarcarea joi noaptea. :)
Quote