←  Supapa, lanţu' şi pistonu'

Sinapse

»

Biciclete

miki's Photo miki 31 Jan 2018

... dar pentru mers pe coclauri e pacat sa nu se incerce. cand topaie bicla sub tine altfel este sa ai picioarele fixate pe pedale, sa nu mai zic pe coborare..

...

aicea ziuc eu ca mai bine un cadru adecvat , full suspension, cu un shock corespunzator
evident ca e cam 20x spd in valoare :)... asta SH, ca nou nici nu vreau sa fac calcule

PS... un link ceva  cu baieti seriosi ce vind cadre SH
sau ceva sfaturi 

Quote

peceneaga's Photo peceneaga 01 Feb 2018

Io-s baiat serios si am second hand serios, vezi atasamentul.

 

Asta vara la 7 dimineata plecam de acasa si la 7 seara eram la Ilia sau Poiana Marului, nu mai zic de Surduc ori Taut ori Lalasint unde aveam timp si de o baie si de o plaja.

 

In ordine descrescatoare a importantei si a pretului: mansoane Ergon, sa suflet pereche cu curul. Restul nu conteaza, sint detalii care te impiedica la pedalat.

 

 

 

Attached Thumbnails

  • thumbnail.jpg
Quote

Marius's Photo Marius 01 Feb 2018

aicea ziuc eu ca mai bine un cadru adecvat , full suspension, cu un shock corespunzator
evident ca e cam 20x spd in valoare :)... asta SH, ca nou nici nu vreau sa fac calcule

 

daca te referi la dat la vale cu viteza da, un full suspension e misto. dar asta implica ori sa-l cari in varfu muntelui cu masina sau telecabina, ori sa dai la pedale pe el pana acolo; in cazul din urma tre musai sa fie unul foarte usor si cu shock blocabil, ceea ce duce la un buget serios.

 

revenind la plimbarile montane pe care le fac majoritatea dintre noi (si ceea ce pare ca face si Dacu), un hardtail e mai potrivit. nu te rupe la urcare iar la coborare poti avea parte de cam aceiasi adrenalina, depinde de cat de tare te tine. :d:

 

iar legat de spd-uri, te pot ajuta si la urcare, te pot ajuta si la coborare, cu conditia sa inveti sa le folosesti ca lumea. de cazut poti cade la orice viteza, dar nu vei cadea niciodata din cauza spd-urilor la viteza ci din neatentie sau oboseala la oprire. poti in schimb, daca te dai prea tare la vale, sa iti scape piciorul de pe pedala din lipsa spd-urilor, mi s-a intamplat, caz in care s-o sfeclesti nasol. eu am scapat, am avut noroc chior, dar se putea lasa cu chestii rupte.. 

la mersul prin oras, printre masini, prin parcuri, urcand si coborand borduri, semafoare, etc, poate e mai bine fara spd, cel putin pana capeti reflexul de a scoate pantoful din pedala si a-l baga la loc cu ochii inchisi. :) 

Quote

miki's Photo miki 01 Feb 2018

pina invat eu cu spd.... mai bine cu platforme cit palma :)

oricum discutia poate continua zile in sir 

Quote

Marius's Photo Marius 02 Feb 2018

[...] in viatza mea nu m-as da dar 70 kmph pe drumuri forestiere unde trebuie sa ocolesti pietre, damburi, gropi...daca as face-o [...]

 

la 70kmph faci aproape 20 m/s...adica cam cat e de la corner pana la stalpul cel mai apropiat portzii de fotbal, uneori obstacolul il vezi la distantza asta, alteori il vezi la 10 m...alteoiri la 5m...cert e ca timpul tau de reactzie la 70 kmph e de doua ori mai scurt decat la 35 kmph, si de 3x mai scurt ca la 24 kmph...de asta portzi casca speciala, pentru ca riscul e de 2 sua de 3 ori mai mare sa itzi rupi gatul....

 

da, esti un mare sportiv...te cred...insa cred ca nu esti asa de inconstient sa te dai cu 70 kmph pe drumuri nestabilizate...daca n-ai priceput asta, tz-am zis-o pe sleau.

 

in primul rand nu sunt mare sportiv. am practicat sportul asta 6-7 ani si asta se intampla acu 2o-25 de ani si nici atunci nu aveam pretentia ca as fi mare sportiv.. asta unu la mana..

doi la mana, pe langa faptul ca ai cele mai elementare informatii despre mersul pe bicicleta, nici nu poti urmari sau nu poti pricepe sirul discutiilor de aici.. da-mi voie sa-ti explic pentru ultima data unde bati tu campii:

am spus "sa cobori cu maxim 40-45 km/h cand o poti face si cu 50-60-70, e pacat  :d: dar nah.." iar tu te-ai blocat in acel 70 fara sa vezi legatura cu 50-60.. adica, discutand despre o coborare cu bicicleta pe un drum forestier, la nivelul de amator cu mai multa sau mai putina experienta, de la caz la caz, de la om la om, de la cat de drept sau cat de accidentat este drumul, poti sa atingi o viteza maxima de peste 50 km/h. asta nu inseamna sa cobori constant cu 70 km/h cum reiese din ce spusesi mai sus, asta nu inseamna nici macar sa atingi acei 70 km/h conform exprimarii mele "50-60-70", ci inseamna ca poti, chiar si pentru 5 metri parcursi, un varf de +60km/h.. repet, cand conditiile iti permit. eu cu mtb-ul am reusit acum cativa ani un maxim de 68,ceva.. pentru cat timp am mers cu viteza aia habar n-am, atat mi-a aratat computeru cand am putut sa-l privesc. cat de exact este iarasi nu stiu, desi era reglat corect probabil ca o marja mica de eroare tot avea. 

si ca tot o dai in timpi de reactie and staff.. cand (daca) vei avea tupeul sa dai drumul la frane pe o coborare, vei constata ca atunci cand nu ai vizibilitate suficienta, cand crezi ca nu vei avea suficient spatiu sa te opresti in siguranta, o sa tragi de manetele alea pana ajungi la viteza care-ti confera siguranta. e cam ca mersul cu masina.. daca e noapte, daca se apropie o curba, indiferent de cat de liber e drumul nu vei continua sa mergi cu 100 km/h, chit ca nu te arunci in frana sa reduci pana la 50 la ora, dar macar piciorul de pe acceleratie il ridici si tot incepi usor usor sa ajungi la 90, la 80...etc..

cu alte cuvinte, pe scurt: incearca si tu sa pricepi ce vorbim aici si incearca sa ramai la subiect fara sa o dai in cornere si alte comparatii.

 

 

si trei la mana.. casca full face isi are si ea rostul, mai ales daca vorbim de downhill. a merge pe un drum forestier, chiar si cu viteza pe care tu o consideri exagerat de mare, nu inseamna sa te umpli de echipament de protectie (pentru genunchi, umeri, coloana, cap, etc.), trebuie doar sa te dai cu viteza care iti confera si adrenalina si confort si siguranta, iar daca pentru tine confortul si siguranta pe un astfel de drum ti-l dau cotierele, genucherele si o casca de motociclist, atunci asa iti recomand sa te dai. dar sa te dai, nu sa vorbesti doar din ce vezi pe youtube. ;)

Quote