←  Cu Doru prin străinătate

Sinapse

»

Florida

bflorian's Photo bflorian 10 Jan 2017

Posibil cu Mustangul sa fi fost problema de asigurare. Daca luai una ful - care ajunge sa dubleze pretul inchirierii dar acopera orice - cred ca era ok.
Quote

TataBobu's Photo TataBobu 10 Jan 2017

Eu am patit ceva similar pe malul astalalt al Atlanticului: Inchirierea rezervata din Bucuresti, cumva RDS-ul folosise un IP aiurea si pe baza lui m-au luat drept american. La ghiseu tanti mi-a spus ca, daca prezentam un card de credit american sau canadian, imi putea da masina aia la pretul ala. Alfel trebuia sa le platesc o asigurare suplimentara de 20 de lire pe zi. In cazul meu a fost mai ieftin sa fac alta rezervare si s-o anulez pe prima.

Quote

IRONICK's Photo IRONICK 10 Jan 2017

Apropo de rent car, la masina inchiriata daca se trece granita, trebuie hartie suplimentara de la ala de ti-o da? Sau este de ajuns sa ii comunici?

Quote

vv's Photo vv 10 Jan 2017

In RO? Tre' sa ai acordul proprietarului, altfel nu te lasa sa o scoti. Daca esti in Schengen... nu-ti pasa :)
Quote

IRONICK's Photo IRONICK 10 Jan 2017

Italia catre Elvetia

Quote

bflorian's Photo bflorian 10 Jan 2017

Italia catre Elvetia

Gata?! E momentul? Fugim cu toti in Elvetia??

Quote

florin_el's Photo florin_el 11 Jan 2017

Cu Mustangii din Florida!

 

Mda. Am luat Mustangul abia scos de la curățătorie. In dimineața următoare am observat ca aveam un găurică pe parbriz. Cu 2 zile înainte de a-l returna am văzut ca lipsea o bucata de plastic din mașinăria care închide capota. Așteptăm factura. Aveam toate asigurările care trebuiau. Adică n-am luat asigurarea de lovit pinguini pe banchiză dar pe restul le-am luat  câd am făcut rezervarea. Aaaa. Și am aflat ulterior ca I-75 e cu plată acum (spre deosebire de 2010 când numai turnpike era plătit). N-am luat toll included că, fiind în vacanță, aveam timp sa mergem pe toll-free roads...

 

Detalii, detalii. Să fii în tricou, de Crăciun, într-o mașină decapotabilă, pe malul mării, într-un loc în care chestia asta pare chestia cea mai normală de făcut?... that was priceless!!!

 

Fiecare am avut ceva de făcut in Florida. Eu am avut ceva de rezolvat cu zborul. Din timp am făcut cercetări și am găsit un stabiliment care ar fi putut să mă pună la curent cu noutățile în zbor și să-mi închirieze un avion să-mi fac eu zboruri "in command". rei

 

La 100 USD pe oră pentru Cessna 172, zborul în Florida e foarte rezonabil. Pentru 5 ore de zbor ai inclus și zborul din Europa. No landing fees, basically unlimited airports, everywhere... Why someone should pay to fly in Europe?

 

Asta a fost "as advertised". 

Am ajuns, am făcut un flight review (înainte se chema BFR bi-annual flight review) acum se cheamă numai flight review. Ăsta a fost mesajul cel mai important pe care instructorul a vrut sa-l rețin. Asta am reținut. în rest a mers destul de bine: am făcut un plan de zbor, weight&balance, preflight, radio, i-am decolat, turned, angajat, navigat si mai ales i-am aterizat... Toate aterizările au fost limita de viteza la 5 cm de pistă, în zona corectă de touch down. 4 aterizari ziua si apoi incă 3 noaptea. Mi-a semnat flight review-ul după primul zbor.

 

Se pare că și gândindu-te mult la o chestie, devii "proficient". 

 

IMG_0101.JPG

 

 

 

Quote

florin_el's Photo florin_el 11 Jan 2017

În ziua următoare am luat avionul și am făcut o tura Miami - Marathon (pe la mijlocul la Florida Keys) - Miami shoreline - Tamiami Executive.

O parte din zbor pe deasupra la Everglades, o parte pe Florida Keys, restul prin zona foarte aglomerata deasupra plajei din Miami...

 

O experiență care face să merite bătaia de cap de a-ți lua o licență de pilot:

 

Quote

laur's Photo laur 11 Jan 2017

La 100 USD pe oră pentru Cessna 172, zborul în Florida e foarte rezonabil. 

Cu tot cu carburant?

Quote

florin_el's Photo florin_el 11 Jan 2017

Eu am inchiriat un Cessna 172SP cu G1000 la 130 USD/ora wet, adica cu carburant inclus. Am vrut sa vad cum e cu Garmin G1000, asta e setul cel mai avansat de avionics posibil pe un avion de tipul ăsta.

 

Cu set de instrumente tradiționale sunt Cessna 172 la inchiriat la preturi de 100-110 USD / ora wet. Carburantul e inclus in preț dacă alimentezi la aeroportul bază. 

Dacă pleci la un zbor de distanță si trebuie sa alimentezi intr-un alt aeroport, iei chitanta de la pompă si școala iti refundează carburantul la prețul de la aeroportul de bază.

 

G1000 e superb :). În urmă cu ceva ani trebuia să ai minim 5 ore de "dual" pe G1000 înainte să ți-l dea la închiriat solo. Acum n-a fost nici o problemă: s-a asigurat instructorul că m-am prins cum se schimbă frecvențele si cum se calibrează altimetrul și asta a fost tot.

M-au ajutat și cele câteva ore de joc cu MS Flight Simulator :).

Quote

florin_el's Photo florin_el 11 Jan 2017

IMG_0393.JPG

 

Un bidonville in the Keys...

 

IMG_0306.JPG

 

Pe 25 am mers cu mașina până la Marathon. 3 zile după am putut compara perspectivele

 

IMG_0367.JPG

 

IMG_0400.JPG

 

In zona asta am intrat cam cu strângere de inimă. Era foarte mult trafic, elicoptere cu turiști, elicoptere de la știri, avioane în tranzit, altele la făcut poze, avioane care tractau banere... E o frecvența pe care iți anunți prezența în zonă și e foarte folosită. Majoritatea se cunoșteau intre ei și abia descifram ce-și spuneau. Cum ai spune "mă duc paralel cu Magheru și întorc la statuie": care o fi Magheru și unde-i statuia???

M-am păstrat la puțin mai sus decât restul populației, sa nu-i încurc. Nu mai știu care e expresia dar era ceva cu "ochii cât cepele și capul pe rulmenți..."

 

Chiar și de-acolo priveliștea a fost super!

 

Quote

TataBobu's Photo TataBobu 12 Jan 2017

"ochii ca la melc si gatul pe rulmenti"

Quote

bflorian's Photo bflorian 12 Jan 2017

Io am stat in Marathon. Il pot intelege pe Johanis ca face concediul in Florida.
Quote

Iulian's Photo Iulian 12 Jan 2017

daca iti urmeaza... :P

Quote

florin_el's Photo florin_el 13 Jan 2017

O zi de vacanță dintr-asta e mult mai încărcată și mai stresantă decât o zi obișnuită de lucru. Măcar la plantație știi bumbacul, îți știi cântecelul, ai pachețelul de prânz pregătit și, după o vreme, te faci prieten și cu paznicul și poți să mai stai și la umbră vreo jumate de oră când e arșița mai mare. Dar în vacanță totul e nou, interesant și mai și plătești pentru spectacol. Cum ar fi să-ți dormi vacanța, să ajungi doar bine odihnit înapoi la birou?? Inacceptabil. Așa ca zilele începeau devreme și nopțile se terminau târziu...

 

Ideal la sfârșitul zilei ar fi bine să mănânci ceva ușor și sănătos, să faci un pic de sport și să-ți oferi ceva distracție: cel mai aproape de ținta asta am ajuns cu onion rings, chicken wings and bowling la AMF bowling Plantation.

 

IMG_0166.JPG

 

IMG_0165.JPG

 

 

Nu stiu dacă o fi lanț, probabil ca nu-i, oricum nu e penurie de locuri unde se poate petrece o seara făcând febră musculară la o singură mână.

 

IMG_0169.JPG

 

IMG_0174.JPG

 

Un alt tip de locuri unde se mănâncâ good junk food și se merită ieșit într-o seară de vacanță e un sports bar: plin de televizoare de jur împrejur, fiecare pe un alt canal de sport. In seara în care am fost noi era meci intre Florida whatever si Michigan theothers și majoritatea TV-urilor erau pe sportul respectiv. Mișto chelnerii și organizarea. Nu trebuie să strigi după nimeni, nu trebuie să le-aduci aminte de sare și șervețele, nu-și dau ochii peste cap când îi întrebi ceva. Sunt acolo când trebuie, îți dau exact cât timp ai nevoie să te hotărăști. Mai vin odată sau de două ori după aia ca să se asigure că mai e gheața în găleata de bere (5 Budweiser pentru 11USD într-o găleată cu gheață, e-aproape preț de pizzerie de la noi) și că n-ai uitat să pregătești bacșișul. 

Dar îmi voi aminti de locul ăla, Landlubbers, pentru costițele de porc. Nu-s pofticios (dacă nu mi-e foame) dar costițe dintr-alea aș mânca și-n loc de salată și-n loc de tiramisu!

 

IMG_0515.JPG

Quote